onsdag 29 januari 2014

Mentalt stärkande på Bosön

I måndags började veckan igen och det med besked. Körde ett tidigt morgonpass 05.00 och nötte en dryg mil innan det bar iväg till en jobbdag som avrundades med ungdomsträning. På tisdagen var det dags för lite hårdare igen, då tisdagar innebär kvalitetspass på Bosön i någon form vilket i detta fall innebar 5 x 1000 med 3.17 i snitt med efterföljande 4 x 400 meter med 73 i snitt och avslut med 3 x 200 som gick på 33s, 32s och 31 s, totalt ett riktigt slitit och bra pass som jag trots riktigt trötthet och darr i benen är glad att jag körde igenom fullständigt. Efteråt var jag både kräknödig, trött och frusen men nöjd. Jag är också glad att jag inte följde med Uhris, Fredrik från Ullevi, Ebba, Jens, Aelxander och Robins pass som slutade med tusingar i 2.56fart. Galet!

Idag var det tänkt att jag skulle distansa en mil och avsluta med styrka, men dels var det en del jobb som störde och jag ville också vara klok och inte köra slut med den ömmande hamstrings som jag har imellanåt varför det endast blev en promenad idag för full återhämtning. Imorgon kommer det dock bli hårdare igen med en tuff tröskel.

I min träningsplan för i år ligger jag som sagt lite före i planeringen då det var tänkt att den skulle innehålla lite mer styrka än löpning för tillfället och jag i februari skulle öka dosen mer då jag ursprungligen skulle ner i tjänst från 100 % till 50 % på jobbet, men nu blir det inte så pga. sjukskrivningar och jag kommer därför göra om planen lite grann efter rådande förutsättningar. Men styrkan kommer att läggas till igen samt även löpningen ska upp ett snäpp, främst distansen, så vi får se hur februari utvecklar sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar