söndag 5 januari 2014

Falskt alarm

Igår var jag lite hängig och löptränade inte för att jag var rädd att bli ännu sjukare, därför blev det ett riktigt bra styrkepass istället. Idag var det dock bättre och nu på förmiddagen var jag ute på ett lätt pass runt 8 km för att få lite distans i benen. Ikväll kommer det bli ytterligare något distanspass för att benen ska rastas lite.

Nästa vecka börjar jobbet igen efter en härlig ledighet och det är väl med lite småblandad ångest och längtan som man går tillbaka. Jag är själv en rutinmänniska och gillar rutinerna som man har dagligen även om det i slutändan är lite träligt att maskinmässigt bara gneta på. Men klaga vill jag sannerligen inte göra då jag ändå trivs med det jobb jag har.

Läste även att vi kan räkna med köldgrader om en vecka då en kallfront kommer komma in och det är väl bara att tacka för alla dagar som varit löpvänliga och som gett barmark. Förhoppningsvis ska det väl gå att springa då också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar