söndag 26 januari 2014

Helg med jobb

En vanlig helg nuförtiden brukar innehålla fin mat på fredagkvällen, en del löpning och vila på lördagen med avslappnande aktiviteter på kvällarna, söndagslångpasset samt att träffa familj och vänner. Denna helg rubbades rytmen lite i och med att vi var kommenderade jobb så skolan hade öppet hus. Sagt och gjort, bara att infinna sig. Han ändå ut till Bosön i lördags för ett 6 x 1000 meter som lovade gott, landade in samtliga på 3.17-3.20 utan problem alls vilket kändes fint. Kanske någon bra form i antågande? Jag tar det lugnt på den fronten i alla fall.

Idag var jag dock smart och tänkte att gårdagens fina löpning inte ska gå överstyr, så jag och fästmön drog iväg till Hellasgården för skidåkning, vilket det också blev i ganska dåliga spår. Ingen löpning därmed vilket jag tror är klokt.

Detta år har jag försökt att dela upp i perioder för att kunna träna hyggligt. Det var tänkt att januari skulle bestå av lite lugnare pass samt en del styrka, men då kroppen ändå var hygglig har det blivit hårdare än beräknat och framförallt mer löpning. Kanske inte fel att ligga före planen men denna vecka som kommer ska jag i alla fall försöka ge mig på mer styrka igen då den varit ganska eftersatt denna vecka. Siktar därför på styrketräning måndag, onsdag och fredag till att börja med, samt en del löpning därimellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar