söndag 12 januari 2014

Kallt att springa!

Efter att gårdagen gått lite väl bra, med bra intervaller på Bosön toppat med ett skönt distanspass på eftermiddagen med lite bålträning tog jag det hiskeligt lugnt på lördagkvällen för att ladda inför dagens långpass och nästa veckas jobb, men det var med trött ögon som jag såg att termometern var på -8 grader vilket inte är så hiskeligt roligt när man ska ut. 

Åt frukost, laddade och gav mig ut, men nu bråkade min ischias-piriformiskänning jag haft i rumpan rejält och hela vänster hamstring var stel så jag fick stanna inte mindre än tre gånger inom fem km för att sträcka ut. Vid 6,5 km var jag vansinnig men satte på lite musik för att det skulle kännas bättre och det gjorde det ett tag, innan jag vid 13,5 var helt slut och även träffade Uhris, Meb och Ebba som var ute och sprang i ett tempo som var alltför tufft. Så jag vek ner mig helt och sprang hemåt, med en liten omväg, och det blev bara ynka 18,4 km...

Ska jag runda av veckan har den ändå varit OK för att ha kommit igång och på tre veckor har två av dessa varit riktigt bra med julens träning som finemang, lugn veckan efter den samt denna vecka riktigt bra. Så det börjar ta sig som mordbrännarn sa.

Veckan som kommer är förlagd åt rätt mycket jobb, så vi får hur denna vecka blir ur ett träningsperspektiv, inte minst pga. att nästa helg kommer svärföräldrarna upp och denna vecka har min fästmö åkt på besök hos denna vilket gör att markservicen blir mer beroende av mig själv. Men det ska nog ordna sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar