onsdag 10 oktober 2012

4 dagar kvar - Plus minus noll

Gårdagkvällen var ju tänkt som sista test inför söndag, och det var under detta pass som jag skulle bestämma om det ska bli start eller inte. Jag har ju länge velat fram och tillbaka, kanske på grund av en önskan att jag vill springa och kanske för att jag vet att det gick så bra förra året och jag är ändå bättre tränad än förra året. Plus att Hässelby är en jävla snabb bana.

Gårdagen stod tröskel på schemat, 5 x 5 minuter i kontrollerad fart medan de andra körde backe. Kanske skulle vara bättre att köra backe med de andra istället för att mata 25 långa minuter, men jag körde enligt plan, och det är inga förbättringar eller försämringar. Det gick inte lätt, vilket det ioförsig gjorde på morgonen, men det var mörkt ute och svårt att springa samt backigt och jag höll min fart. Var inte alltför blodigt men på kvällen drabbades jag av supertrötthet, somnade tio i nio, vaknade 40 min senare och börstade tänderna och la mig igen och sov till halv sju i morse. Och nu är jag rätt pigg. Men vi får se vad löpturen nu säger.

Velandet fortsätter och vi får helt enkelt se de närmsta dagarna vad det blir. Nu väntas inga fartkörningar utan bara distans till på söndag och det kommer förmodligen bli ett definitivt besked ju närmare söndag jag kommer. Vänta och se.

För övrigt gästades GIH av den 90 år gamle P-O Åstrand igår som höll en föreläsning om hälsa. Vilken Man!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar