fredag 12 oktober 2012

2 dagar kvar - Niklasträning och Livspussel

När vi tränar ibland så händer det att olika grupper blandas, typ ungdomsgrupperna, junisarna, de som kör medeldistans eller andra klubbar som Hässelby. Ganska kul med utbyta och man hittar ofta någon som är i ens egen klass vilket sporrar. Ibland har t o m gamla veteranmästare som Gunnar Durén och Johan Engholm kommit på besök, ibland ungdomar som Alexander Holmblad, ibland 800-meterslöpare som Karim Mohammadi.

En kille som är med och kör ibland är Niklas Könberg, en glad kille som är 19 år och som kör 800 - 1500 meter men som gästar på längre distanser ibland som 10 000 meter. Vi brukar köra 1000-ingar tillsammans och då brukar han faktiskt ligga före, medan jag tar honom på längre sträckor. Förra året, då jag inte visste vem killen var, slog han mig på hässelbyloppet, men i år lyckades jag ta honom på premiärmilen. Så vi får se, han ska springa Hässelbyloppet nu på söndag och får bli min sparringpartner. Han har fin form i alla fall, lyckades med en andra plats på hellasloppet i helgen, och såg igår allmänt pigg ut då vi körde lite distans med 2km tröskel och 100-ingar. Allt gestatltat i fin höstskrud på Djurgården.

Idag ska livspusslet hanteras med Svärmor och Svärfar som kommer upp och det ska käkas, ses Dirty Dancing på Chinateatern och dessutom ska det laddas. Just nu är det fulladdat schema, måndagar är ledia, tisdag träning, onsdag idrottspsykologi, torsdag träning och fredag ledigt, vilket gör att vardagssysslor som handling och allt blir lidande. Så helgen ska bli lite mer av en husshålnignsvarianten!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar