lördag 6 oktober 2012

Lördagsintervaller

För att börja helgen maximalt bra innehåller fredagarna nuförtiden alltid bastu efter en kravlös löptur, denna gång med Rånäs löpare, tillika GIH-kollega, John Dunell och vi chillade runt 8 km runt norra djurgården innan vi tillsammans med skolans festfixare satte oss och njöt av en bastu! Finfin återhätmning! När, och om, jag blir rik och berömd ska jag definitivt ha en bastu hemma! Så jäkla fint att sitta i och mjuka upp kroppen i!! Guld värt!

Denna typ av återhämtning är också viktigt ur ett annat perspektiv då lördagmorgnarna består av hårda långintervaller, denna gång 6x1000 meter i alldeles för hög fart och med motvind på varannan. Sniitade 3.16 så det var OK, innan jag hörde Uhris, skojfrisk som alltid, tredje tusing som gick på 2.57...

Eftermiddagen bestod av en promenad på djurgården, innan löptur nr 2 tog vid, 9 km lun distans som ändå var rätt
Snabb, några kilometer visade klockan 4.10 fart, men då drog jag mer på tempot. Antingen visade klockan fel, för det kändes inte så fort, eller så gick det snabbt! Hursom är detta inget smabbpass, så jag var klok nog att hålla igen för att inte slita ut mig, och trots 22 km löpning idag med kvalitet känns kroppen bra! Morgondagen. Med en vecka till Hässelby, får avgöra om det blir lopp eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar