onsdag 24 oktober 2012

Onsdagsrundan och PO Åstrand 90 år!!

Jag har hittills bara skrivit om förmåner jag har på jobbet såsom oändliga träningsmöjligheter och friskvårdstimme. På onsdagar klockan tio tar jag därför ut denna en och en halv timme för att springa en runda, och eftersom jag på schemat har 15 km varje onsdag har jga hittat en perfekt 15,2 km-runda som jag kör. Det brukar vara ett pass som jag bara ska rulla distans på, ibland går det dock fortare, även om jag försöker att inte ha någon personlig prestige i det. Dock är det svårt och det har gått fortare och fortare. Idag gick det i cirka 4.15fart vilket är lite för snabbt för vanlig distanslöpning även om det är lättlöpt. Miles makes champions sägs det.

I eftermiddag ska en legend på GIH firas av, nämligen PO Åstrand vilken kan betraktas som arbetsfysiologins fader med bland annat åstrandstestet på nacken. 90 år är denne man vilket kommer firas rejält. Fick vara med på en föreläsning av denne man vilket var otroligt kul och han har dessutom rejäl humor och roliga föreläsningar. En ära att vara med helt enkelt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar