torsdag 10 april 2014

Två träningspass

I tisdags var det träning x 2, först ett pass på morgonen som var 11,8 km i morgonjoggsfart och på kvällen blev det ändringar i planerna. Jag var sådär lagom sugen på att träna då regnet öste ner och gav mig Marathon-2012-vibbar och det blev inte bättre av att trafiken stod still från Lidingö hemåt efter en olycka ganska långt borta men som enligt P4 gjorde "eftermiddagen till en riktigt sorglig trafikdag med stopp överallt i innerstan". Att därmed ta bilen till Stadion var inte att tänka på.

Kom hem och bytte om där, på med springväska och sprang till klubbis. Gjorde om planerna med Kent, blev tröskel bara istället med 3 x 10 minuter medan Jens som jag sprang med skulle köra 3 x 12 min men hade ingen klocka, varpå det blev ännu svårare att tajma in varandras tider. Ut på Djurgården där det blåste friskt, helt värdelös känsla och fart för mig medan Jens höll ihop det ok innan hans mage pajade. Blev 2 x 12 min plus 6 minuter extra för att få ihop halvtimmen. Löpte hem och flyttade bilen, som stod på en gata som skulle tömmas över natten, helt dyngsur. Summerade ändå ihop dagen till 11,8 morgonjogg + 4,8 km uppjogg + 7,5 km tröskel (ni ser hur långsamt det gick därmed) + 3,5 km hemjogg till cirka 27 km. Helt okej.

Vilodag igår vilket var behövligt. Dagen till ära slog jag ihop två pass för att få lite mer volym vilket saknats i träningsdagboken och hoppades att kroppen skulle känna att en fartökning en bit in passet skulle vara lägligt. extra lägligt var också att det var en lugn dag på jobbet vilket borgade för en bra eftermiddag med löpning.

Då mina normala längre pass sker runt stan hade ingen uttänkt runda i närheten för att kunna snurra runt, men slog ihop lite vanliga distanspass runt Djurgården och snurrade därmed runt där. Avslutade med att runda Kaknästornet och köra Lindarängsvägen bort till Valhallavägen där jag löpte vidare och svängde av på Lidingövägen och löpte hem för att få lite lättlöpta asfaltkilometer att öka på. Blev totalt 23 km på 1h 36 min där sista tre kilometrarna gick i 3.48-fart rätt igenom och några kilometer innan var runt 4-fart. Kändes faktiskt riktigt fint efter då jag avrundade med lite bål på gymmet.

Imorgon väntar sista jobbdagen innan lov, finns därmed massor att göra innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar