lördag 12 april 2014

Långresa och ett löppass

Fredagen blev en mycket hektisk dag med löpning hyfsat tidigt på morgonen för att hinna med allt. Efter frukost, packning av det sista, fixande av lägenhet och slänga sopor bar det av till jobbet för att beta av sista jobbdagen innan påsk. Och där var det fullt ös! Efter jobbdagens slut var det dags att börja påsksemestrandet, och det innebar att slänga in sig i bilen och åka de fyra timmarna ner till svärföräldrarna i Oskarshamn. Väl framme väntade himmelsk god fiskgratäng samt första tidiga provningen av påsköl.

Även idag innehöll en del saker som skulle hinnas med ur ett vuxenlivsperspektiv och det fanns inte så mycket utrymme till annan tid förrän nu. Därför blev det två pass i ett och 20 km avlöptes på förmiddagen på tiden 1.26.01 med en första mil på 43.20 och en andra på 42.41. Ingen drömkänsla under löpningen, var stundtals tungt trots att benen gick av sig självt vilket kan bero på en seg kropp och ett segt mentalt sinne efter resa plus att jag räknade fel på sträckan och därmed fick kryssa lite i slutet för att komma upp i önskad mängd. Väl där höll demonerna på rejält att spöka, vars röster försökte övertyga mig om hur tråkig löpningen är och att jag borde stannat för länge sen. Men jag bet ihop, tryckte på och lyckades faktiskt vinna över de idag igen. Viktig seger.

Efter träning var det en riktig snabb dusch och snabb återhämtning som genomfördes, samt lite kaffekokning medan jag stod i duschen, för att hinna med dagens tilltänkta utflykt till Stensjö By. Efter picknick ute åkte vi hem och kopplade av och nu väntar middag. Markservicen är det med andra ord inget fel på.

Veckan som kommer kan förmodligen ge en del löpning, dock väljer jag att inte ha några önskemål, eller mål överhuvudtaget, kring löpningens mängd, kvalitet eller innehåll utan låter detta för bli fritt efter väder, vind och form. Det kan med andra ord bli långpass, 200-ingar, 1000-ingar, trösklar och allt därimellan, vilket jag tror är viktigt för motivationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar