fredag 25 april 2014

Fredag och veckans träning

Sista jobbdagen denna vecka vilket känns i kropp och knopp. Tufft att komma igång då jag var småsliten redan innan påsk och inte riktigt hunnit återhämta mig. Nu bjöd denna vecka på en relativt lugn start och nästa vecka blir också relativt lugn vilket är skönt.

Löpning igår, två pass á cirka 10 km med morgonpass innan tuppen gal samt lunchpass med en mil som överraskande gick lätt på 44 min. Ute imorse runt Djurgården igen för en himmelsk morgon, med soluppgång, stilla vatten, frost i gräset och morgonkaffe ute i solen. Magiskt. Vad som är mindre magiskt är att det är något i knät som inte känns helt hundra, och jag har medvetet valt att ta ner distansandet lite och ta det lugnare för att inte köra sönder det. Vi får se vad det blir för intervaller imorgon och hur kroppen svarar på det. Får kanske bli ett lugnare långpass på söndag om det fortsätter.

Om nu inte knät blir vansinnigt sämre så är det tänkt att nästa lopp ska bli Kungsholmen runt, och dess 10 kilometersbana. Halvmaran sprang jag för två år sedan och då krampade jag rejält i baksida lår vilket förstörde lite laddning inför Marathon. Att springa två varv lockade lite, men Kent övertygade mig igår om att 10 km är ett bättre alternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar