onsdag 16 april 2014

Mest distans

Dagarna har sedan torsdags förra veckan bestått av massa distans, främst längre pass över 20 km. I torsdags blev det 23 km, fredags endast 10 km, lördags 20 km och söndags 27 km. I måndags var jag ganska trött, hade också ont i foten och låret och tog därför en ickeschemamässig vilodag. Igår blev det 17 km uppdelat på två pass. Idag ska jag ge mig ut på ett längre pass igen runt cirka två mil. Hårdare kortare pass som varit planerade från början har därför uteblivit.

Anledningen till denna ändring är helt enkelt att jag velat ha lite ombyte i träningen och också varit sugen att springa lite längre. Sugenheten har berott på att långpassen hittills har saknats och det fanns nu läge att få in de längre passen. Detta berodde delvis på en tillbackablick när jag sprang förra sommaren och innan jag blev skadad, där jag fick en hiskelig kick i formen när jag sprang riktigt mycket distans en vecka. Att därmed få in lite längre sträckor kanske inte vore så dumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar