måndag 21 april 2014

Jobb imorgon

Efter mer än 10 dagars ledigt är det dags för jobb igen imorgon. Jag undrar vart alla dagar tog vägen? Förmodligen har tiden gått så fort för jag hela tiden gjort saker, och jag har dessutom haft extremt svårt att komma ner i varv nu när jag ser tillbaka på semesterveckan, vilket inte är bra. Perioden som kommer nu är dock väldigt okej, då det är fyra dagars jobb denna vecka samt tre dagars jobb nästa vecka. Dock kommer det tillkomma lite extragrejer vilket jag ska berätta mer om en annan gång.

Efter ett löppass i söndags om 10 km och ett långpass i söndags om 25 km tog jag det lugnare idag och sprang 9,6 km men har nu efteråt lite känningar i högerknät igen. Då jag har träning imorgon vill jag gärna vara med på den, men frågan är vad jag borde göra och inte vad jag vill göra. Då jag har planerat en morgonjogg imorgon bitti får vi se vad den säger. Smärta efter den och det blir löpvila. Hann också med ett riktigt bra bålstyrkepass efteråt.

Löpningen har ändå gått ganska bra senaste tiden med flera pass av längre karaktär. Nu tillbaka i Stockholm ska jag dock försöka få till mer fartträning än långt och därmed kommer volymen att gå ner lite grann i veckan men långpasset kommer självklart att finnas kvar. Vi får se hur kroppen svarar på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar