lördag 3 mars 2012

90 dagar kvar - minutintervaller, vår och gamla minnen

Gräsänkling sen några dagar tillbaka vilket gör vardagen tråkigare och mer ensam. för att glömma längtan och annat är det lika bra att göra andra saker. Passade därför på att träffa Evelina från Nya Zeeland-tiden för en fika och för att prata gamla minnen. Nya Zeeland har jag lagt mycket nära hjärtat då jag var där sommaren och hösten 2010 för att plugga, och oj vad kul det var! Äkta campusliv med massa pluggande, partande, aktiviteter och annat! Fick se landet också på ett helt annat sätt än vad en vanlig resa utomlands gör, och för er som är ressugna kan jag definitivt rekommendera denna vackra ö! Trevligt folk och rugbytokiga.

Det var faktiskt där som jag bestämde mig för att börja löpa lite mer på riktigt, då jag faktiskt märkte att lite hade hänt under alla år sen jag slutade spela fotboll 2008. Jag löpte ju lite även då, men efter mitt första marathon 2009 började jag träna mer helt enkelt och hösten 2010 kom en litet kick med det hela och jag klarade av att springa milen på runt 38 minuter helt plötsligt. Då fattade jag inte om det var bra eller dåligt, men lite undersökningar i resultatlistor visade att det inte var så dåligt för en glad motionär som jag. Pass på, mer löpträning började jag med och sen kom bloggen och resten vet ni. Om jag inte hade åkt dit hade jag nog definitivt inte suttit här idag. För er som vill läsa mer har jag den gamla bloggen kvar,
http://jonas.erikwetter.se

Gårdagen bjöd på vila, endast lite transportlöpning på morgonkvisten. Dagen till ära bestod av två löppass, det första var med spårvägen där minut intervaller, 6min-3min-2min-1min x 2 stod på schemat med 90 s vila mellan 6min-3 min och 60 s vila mellan övriga. Och jävlar vad man inte är kaxig efteråt. Tobbe drog på med en sexa till, och jag var glad då att jag inte var i hans skor. Men kul var det, träffade SLS Alexander som tävlar 8o0 meter för hammarby som också körde intervaller runt djurgårdskanalen. För egen del gick det bättre än väntat, hade en riktigt bra 2 minutare under andra varvet där jag fick dra mina klassiska 2-minuters-of-fame. Efteråt bjöd morsan vänligt nog på lunch på Ciao Ciao Östermalmstorg, och jag kontrade med Kaffe på Italiano på Birger Jarlsgatan. Det gjorde mig så pigg att jag klarade en runda senare på kvällen också för återhämtningens skull.


Anledningen till att löppas II blev av, rigatoni med kyckling, chevre, spenat och pinjenötter.

Nu ikväll väntar vila och laddning för morgondagens långpass. Och om dryga två veckor är det tävlingspremiär!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar