fredag 16 mars 2012

2 dagar kvar - vila och svärföräldrar

Ingen löpning idag vilket känns skönt för benen. Gårdagens pass var tufft men genomförbart och helt klart intressant! Stadion var destination, dvs. ett stenkasst från klubbis och vi var ett gäng som körde; Uhris, tyske Max, Henke, Danske Jens, Lisa forsberg (nyligen 800meterssilvermedaljör på inneSM) och Hanna. Tröskel stod på schemat, och efter en uppvärmning i Lilljansskogen där vi snurrade friskt så bar det av till stadion med följande tempo på det sex intervallerna: 90s/400m, 85s/400m, 84s/400m, 82/400m och två stycken på 80s/400m med sammanlagt tre varv på varenda intervall. Visade efter koll på testprotokoll och puls att jag ligger mellan 3.30-3.35 minuter/km i tröskelfart vilket kan ge en mycket intressant tävlingsfart om allt klaffar. dock ska man vara lite kritisk med tanke på att testet gjordes på bana. Kul var det i alla fall, och hade bra draghjälp av Henke som visade sig vara en perfekt jämbördig löpare att köra med!

Vila idag vilket var behövligt! Imorgon väntar lugn sexkilometersjogg med några sprints innan loppet plus en del umgänge med svärföräldrar och damlagsmatch! Kvällen blir kolhydratladdning ute på restaurang.

Skorna har kommit till löplabbet också! ringde igår kväll och lovade att lägga undan de...

2 kommentarer:

  1. Bra pass där hade jag nog också hängt med även om min ansträngning legat högre än tröskel, speciellt i slutet. Jag körde 12x400 med 1 min vila igår mellan 78-84s och det kändes ovant så här tidigt men stabilt. Tänkte köra lite mer fart nu under några veckor för att sedan trimma in maratempot.

    SvaraRadera
  2. Hej staffan!

    Jag läser minsann dagligen vad du gör! Tråkigt på jobbfronten men kul att löpningen fungerar bra för dig! Du har ju haft en riktigt bra försäsong så jag tror det kan bli spännande för dig! Lugn jogg idag för att vara pigg till imorgon för min del, ska bli sjukt kul med första tävlingen för i pr! Läste din lopplanering också och ska försöka sammanstråla med dig nästa
    gång du är i Stockholm.

    SvaraRadera