måndag 26 mars 2012

68 dagar kvar - komma igång igen

Då var de två första loppen för säsongen gjorda och nu är det mer suddigt kring när nästa lopp blir. Ni som är uppmärksamma har säkerligen läst till höger att Springcross är nästa, och för er som är ännu mer belästa vet säkert att jag har en del revansch att ta igen där då förra årets lopp inte alls gick som planerat ( i annat fall kan ni läsa om det i tidigare inlägg i maj). Hursomhelst kanske det inte blir Springcross ändå då jag har fått lite anda indikationer från Kent om ev. Start i terrängDM, så därför avvaktar jag något. Iallafall blir det något lopp i april.

Benen var lätt slitna idag, hann med en morgonjogg på 6 km och en eftermiddagsjogg på 9,5 så helt förstörd är jag inte. Nu väntar två veckor av grisig träning, två st 12mila veckor, så det är bara att ligga i. I övrigt är det lite mer fokus mot maran, 68 dagar kvar!!!

I övrigt i veckan blir det en hel del livspusslande; propp har börjat nytt jobb och mycket fotboll och träning är planerat.

1 kommentar:

  1. Får jag föreslå start annandag påsk (9/4) i anrika "Påsksmällen 10km ute i Enhörna? En tävling som blivit mindre och mindre men fortfarande med bra klass på startfältet. Haben Idris vann förra året.

    Ingen snabb bana, två 5km varav varav sista 2,5km på varje varv är ganska kuperade på grus men det blir nog min säsongspremiär.

    SvaraRadera