fredag 28 februari 2014

Pigga ben igår

Nu börjar februari att rundas av på alla dess fronter och mars är runt hörnet. Månaderna går hiskeligt fort som de alltid har gjort men det visar väl att livet rullar på rätt bra? Februari har annars varit en månad med lite väl mycket jobb men där jag ändå har löst det hyfsat bra. Förmodligen kommer mars/april bli tunga också men sedan verkar det lugna ned sig lite grann. 

Gårdagens träning med Spårvägen var rätt tuff med 35 minuters tröskel rätt av. Vi startade vid kaknäs och drog sedan runt Djurgården ett varv för att återsamlas vid villa Källhagen. Han lite drygt 9,4 km tror jag, och känslan var rätt bra. Eller ja, faktum är ju att det är så hiskeligt mörkt längs Djurgårdens alla vägar och att springa på grusvägarna i relativ hög fart är jobbigt då bucklor i vägen gör att rytmen lätt försvinner, men senare på asfalten runt italienska ambassaden och skansen kändes det faktiskt riktigt bra och lätt. Jag har ofta tidigare sagt att jag är ganska utpräglad asfaltslöpare jämfört med min egen terrängförmåga, men det vore rätt kul att jobba upp en bra terrängform. Får bli ett framtida projekt.

Idag blir det nog lite alternativt då jag är sliten i benen och har lite känningar. Då det också är som lättast att dra på sig något när det känns som bäst gör att det blir lugnare idag, för att på lördag och söndag kunna dra på rejält innan hela nästa vecka blir en skön skidsemestervecka med familjen där vi ska åka längdskidor och bara leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar