söndag 23 februari 2014

Vecka med mängder av allt, speciellt uppskjutna pass

Ja, det gick inte riktigt att få till allt gällande löpningen, dels på grund av att jobbet tog oerhört mycket tid och sabbade en del löppass på luncher och eftermiddagar. Visserligen var det väntat, och det kommer ske fler gånger, men visst är det frustrerande att veta att man missar pass som kommer göra en bättre.

Hursom, i tisdags vart det bra intervaller på Bosön bestående av 400-ingar där det rullade på fint med lätt känsla. Onsdagen var träningsledig, Torsdagen för jobbetonad för att få till lunchpass och eftermiddagen för bombarderad med grejer så där blev det bara ett morgonpass. Fredagen likaså, morgonpass följt av tvätt (på morgonen!), jobb till sent och handling sen blev det kväll. Därför blev jag lite lack då jag insåg att lördagen var alltför späckad också och sprang därför en halvmara på morgonen utan någon som helst energi innan. Idag hade jag tänkt att springa ett långpass över 30 km, men då kom en lägenhetsvisning imellan och det blev bara 25 km. Eller bara, det var faktiskt riktigt bra med fartökningar i slutet som passerades i 3.45-fart utan problem vilket kändes fint, även om det var tungt i slutet.

Då jag varken har småbarn eller andra saker än löpning att tänka på kanske många tror att jag är oplanerad, och det kanske jag är, men de facto känner jag min kropp rätt bra och vet när min kropp klarar av pass och när det inte gör det och när jag känner att det är för tungt eller för energitomt, då låter jag hellre bli. Sen var faktiskt jag och fästmön hemma hos Sofias syster och över en hel dag provade på famlijelivet då vi passade deras tre barn, och skjutsade till träningar och matade och bytte blöjor. Så helt borta kanske man inte var ändå.

Veckan som kommer innehåller sportlov, och vad det kommer bestå av, får ni läsa mer av i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar