fredag 14 februari 2014

Uppe i varv

Nu börjar veckan närma sig sitt slut och det har sannerligen varit en av de mest slitiga veckorna hittills i år med jobb räknat. Fyra morgnar i rad med uppstigning 05.00 för löpning och idag klockan 06.00 (kanske inte är något för er småbarnsföräldrar som säkerligen både sover mindre, jobbar mer, och kan återhämta er långsammare) med dubbla pass, ungdomsträningar och allt vad det innebär har satt sina spår och därför blir helgen välkommen.

Extra jobbigt dessa tider är att jag igår råkade ha sönder min kaffekanna, så lösningen med att dricka kaffe för att pigga upp sig gick inte igår. Imorse fick jag därför springa in till fiket mittemot där jag bor och beställa kaffe för att vakna till. I ren desperation över att inte ha kaffe i helgen och kanske behöva hitta en lucka i allt annat genom att köpa en ny kaffekanna offrade jag kvällen för detta, men fick leta rätt så rejält bland alla internetkataloger för att få just en kanna som passade min moccamaster. Som tur var hittade jag en på ICA Maxi Lindhagen, för 70 spänn billigare än elektronikkedjorna. Som hittat! Kvällskaffe till På spåret är räddat!

Helgen kommer bestå av en del löpning i alla dess former, en del vila, en del jobb tyvärr samt en annan hemlig sak. Mycket skönt ska det dock bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar