söndag 16 februari 2014

God träningshelg

Denna helg har varit bra ur träningssynpunkt. Riktigt bra. Kanske inte kommer få en sådan bra helg på ett par veckor nu men det får jag ta igen på vardagarna istället. Dels har jag haft låg fart på löpningen i veckan vilket har gjort att jag kunnat vrida på kranen nu, dels har jag haft rätt bra förutsättningar för det. Totalt 50 km iallafall under helgen är för mig riktigt bra!

Körde ett långpass på förmiddagen, uppe tidigt och åt frukost och vilade lite på det. Kent föreslog igår att jag skulle springa med Meb och Ebba, men jag skrattade bara när jag hörde det. Jag är fortfarande märkt av när jag körde långpass med Olle, Tobbe, Jens och Meb och milen mellan kilometer 6 och 16 gick på 38 i (för dom) pratfart. Därför gav jag mig av själv, på riktigt trötta ben, på ungefär samma runda som förra veckan.

Var riktigt trött i början men pråmade på. Hade några svackor under tiden men kunde ändå, trots smärta i benen efter igår, jobba igenom det hela. 25,5 km med 4,23-fart i snitt i allafall med halvmaratid på 1h33min får ändå anses som godkänt. Hade tankar på att springa lite längre mellan km 21 och 22 som gick på 4,08 men jag var klok nog att ta det lugnare. Har börjat få lite fart på både träning och lite längd på långpassen vilket jag verkligen behöver. Har dock haft lite känningar i benen denna vecka så vi får se hur jag gör med det i veckan.

Nu i veckan är det återigen hiskeligt mycket jobb på schemat, och dessutom en del helgaktiviteter så vi får se hur löpningen kommer att bli. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar