torsdag 6 februari 2014

Eventuell säsongspremiär runt hörnet

Tro det eller ej, men det finns faktiskt en risk/chans att jag på lördag kommer att stå på startlinjen på mitt första inomhuslopp någonsin. Kent ville prova formen och dessutom få mig att göra annat än att bara springa intervaller och då kändes 3 000 meter på vinthundsvintern som en bra grej. Hur formen är blir svår att sia om, jag har inte direkt dragit ned på träning eller vässat spikskorna (som jag inte ens har) utan jag tar det som en rolig erfarenhet och ska se till att jag kommer någorlunda utvilad dit. 

I övrigt tog jag vilodag igår efter min sega känsla men idag körde jag två långpass som båda gick riktigt fint och lätt och imorgon väntar endast lite lätt löpning inför lördagen. Eftersom helgen då inte kommer bjuda på så hiskeligt mycket träning hoppas jag att långpasset på söndag kan bli rejält!

Jobbmässigt är det mycket just nu men jag hade ett mycket givande samtal där idag som kanske kan ge något framöver. Har varit uppe tidigt flera morgnar och sprungit och när jag kom hem idag somnade jag tvärt i en timme och en kvart innan jag orkade pallra mig upp igen. Ska alldeles strax iväg på ett litet bålstyrkapass nu innan jag rundar av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar