söndag 9 februari 2014

Långpass

Äntligen börjar jag få till ett någorlunda bra långpass! Tidig uppgång liksom tidigare för att äta frukost och kunna ge mig ut i lagom tid, och pang iväg två timmar efter sista intagna frukostmackan. Dagen till ära hade jag planerat ett rätt så lagom långpass, andra varvet på marathon fast åt andra hållet, i brist på idéer. 

Efter starten hos mig och cirka 3 km sprungna ser jag att jag glömt sätta på klockan, vilket gjordes i all hast då, så när jag summerade tiden, farten och distansen fick jag en ganska så dålig bild av hur det gick egentligen. Men runt 27-28 km med 4.20-fart som snitt med snabbaste km på 4.06 och långsammaste på 4.27 kändes ändå riktigt bra. Det enda tråkiga var vädret som var riktigt dålig, och jag var helt genomvåt in på underkläderna när jag kom hem. Usch! Men känslan tar jag verkligen med mig. Kanske lite lustigt att klara av ett sådant långpass dagen efter tävling, vilket egentligen betyder att det kanske inte gick så fort som det borde gjort igår.

Veckan som kommer nu är otroligt jobbrelaterad med en Rommeresa på tisdagen där en träningsdag med kvalitet kommer försvinna. Får bli att lägga den på onsdag istället och där kanske riva av en längre tröskel med intervaller, alternativt ta det lugnt och spara benen. Vidare kommer det att trumma på i hård takt och det blir att planera för att få allt fungera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar