onsdag 5 februari 2014

Avbrutet pass

Nu är rubriken inte så farlig som det låter, men faktum är att jag kände att kroppen inte var helt hundra igår när jag gav mig ut till Bosön efter en hård men effektiv dag då jag fick mycket gjort, vilket kanske i sig gjorde att jag nog var rätt trött redan innan passet började. Saker som jag hann med, förutom en hel jobbdag med planeringar, lektioner och så vidare, var att jag besiktigade bilen på morgonen (gick igenom!!) samt gjorde en del bankärenden, så att huvudet inte var med kanske inte var så konstigt.

Väl på Bosön väntade 400-ingar i ganska så rask takt, vilket jag inte var förbered på. En klassisk Bosö-träning brukar vara att man åker till Ropsten, står där och fryser vid ingången, går ut till parkeringen då klockan slår prick 17.00 och slänger av sig jacka och väska och sedan springer de sex kilometrarna ut som uppvärmning innan man tar av sig sina vindtäta kläder och kör på som ingenting har hänt. Då jag slutar jobbet 17.00 ute på Lidingö är det lite väl dumt att jag först åker över bron och sen tillbaka, så jag brukar åka till Bosön och värma upp där om jag inte byter om snabbt och går ut och springer och möter upp de andra, men igår fick det bli värmning på banan.

Uhris var igår i alla tiders slag och skulle plåga oss stackars fjunisar, afrikaner och motionärer med 400-ingar som "till en början ska gå på 68-69, efter halva, kanske 10 stycken, kan man öka lite och efter 15 stycken måste de ner till 65". Jag la mig sist och körde på, men var inte alls med i farten och då jag blev ombedd att dra en vilket gick lite väl fort (67,3) tackade jag för mig med ont i fästet vid rumpan och alltför trötta ben och huvud. Försökte igen men utan framgång, och därför gick jag och stretchade och körde styrka istället. Vilodag idag.

En annan reflektion sen senaste inlägget var bristen på blogginlägg och löpare ute kanske visade sig vara fel, efter 4:30-Staffans inlägg om att fler springer mer. Jag själv är medlem på jogg.se där man kan registrera sin träning, men jag registrerar inte något där utan för träningsdagbok i Excel själv men det är kul att få lite inspiration. Kanske det är så att fler springer mer nu ändå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar