fredag 30 november 2012

Helgens lopp inställt

Igår kväll kände jag mig så pass pigg att jag skulle klara av att springa igen. Jag snackade lite med Coach Kent om det också, hur jag ska komma igång, och fick svaret att börja distansa lätt och så kör vi på igen nästa vecka. Vi får se vad kroppen säger. Lutar åt att ta det ännu lugnare som sagt.

Hade satt klockan imorse och tänkte ge mig ut för att springa, men jag bara stängde av klockan, vände mig om och somnade om. Det var inte läge och jag var inte pigg nog. Men idag är det fan dags, har med mig löpargrejer till jobbet och om piggheten känns bättre ska jag minsann lufta benen lite och känna av kroppen. Strejkar den alltför mycket fortfarande så är det mer vila som ska injiceras i kroppen.

Nu i helgen var ett av årets stora lopp planerade, som faktiskt lockade rejäl SM-klass, men som jag var tveksam över start till. Nu undrar säkert diverse läsare vad jag pratar om när jag tidigare nämnt att det inte är säsong, jag varit sjuk och inga lopp finns. Men eftersom jag har turen att ha en del polare på GIH som springer som känner diverse folk så hade Larsa Södergård tillsammans med Olle Walleräng (och båda känner ännu mer folk i löparvärlden) funderat över hur motivationen är i december och därmed bestämt att folk behöver vädra tävlingsnerverna lite mer, och därmed lagt upp ett lopp som de kallade Sista milen. Rent konkret skulle loppet gå på lidingöloppets sista mil, med en seedning gjord av lillebror Södergård där det blir en jaktstart så teoretiskt sett ska alla komma imål samtidigt. Sen fanns det ju en pengapott i botten (alla lägger in 50 spänn) och den som faktiskt kommer i mål först tar hem potten, och jag hade äran att vara inbjuden.

Startfältet (utan seedning) var följande personer

Olle Walleräng
David Nilsson
Fredrik Uhrbom
Fredrik Johansson (orienteraren från Lidingö)
Lars Södergård
Andreas Svensson/McConville
John Börjesson
Linus Nilsson
Nils Spetz
Jesper Nelsén
Tomas Jennerstål
Hanna Bartholomew

Thomas Pechhacker
Tomas Jennerstål

För er som inte vet är i princip alla goda för resultat på milen mellan 29-33 minuter och nästan heltidslöpare eller liknande (utom den glada amatören jag då). Så när snön nu kom igår och inatt, och spåren blev totalt igensnöade, vart det en tråkig DNS på samtliga. Inte mycket att göra, men det hade varit kul att se vart det hade bärt åt. Och jag menar, en pott pengar för de elitlöpare som inte har mycket pengar annars, ojojoj, det hade blivit krig.

Nu är det snart helg i alla fall, och då väntar faktiskt en Herrmiddag, årlig tradition på GIH, samt kanske ett löpsteg. Plus att brorsan har födelsedagslunch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar