söndag 18 november 2012

Race report Tömilen: 13e plats, 36.29

Tufft lopp med tuffa förutsättningar kan man säga. Då jag och Tom sprang på fredagseftermiddagen var benen så tunga och ömma att jag undrade om jag ens skulle kunna gå till startplatsen på lördag, men det kunde jag, och när jag väl var där var det väl lika bra att springa. Mötte upp farsan som ställde upp som lagledare, samt Henke Jakobsson som jag värmde upp med och det var inga pigga ben från någon av oss.

Pallrade mig senare iväg till starten och det gick fort i början av loppet. Första tre precis över 10 min, och då har man rejält tuffa stigningar att jobba med, samtidigt som jag försökte bana väg åt Niklas Könberg som är i otrolig form just nu och som jag försökte hålla uppe farten åt och som stack vid 4 km. Tror första fem gick på strax under 17.50 ändå! Låg nia-tia hela vägen, men den tuffa träningen som varit gjorde att jag inte kunde återhämta mig lika bra och gruppen bakom hann ikapp. Vid sju låg jag på 14e plats men lyckades jobba ikapp en kille och kom i mål som 13e man. Satan vad tungt det var, men mycket roligare än de klassiska intervallerna som man annars kört. Varken nöjd eller missnöjd, kul att så många hejade under loppet (Södergårds och Walleräng) samt att det gick bra för andra löpare. Och stort plus till farsan som skjutsade hem mig sen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar