tisdag 9 juli 2013

Tillbaka!

Då semestern varit igång i två veckor har jag känt att den ska vara semester på riktigt, alltså har bloggat också fått vila lite grann. Det som har hänt i korta drag är att landställets olika löpturer har utnyttjats maximalt, hade bl.a. ett fint långpass på 28 kilometer, två fina intervallpass och tyvärr en liten förkylningskänning som gjorde att jag vilade i två dagar då vi var på Gotland passande nog och jag därmed kunde njuta ännu mer av semestern. Riktigt skönt!

En anledning till rubriken är ju att jag äntligen skriver ett inlägg, men rubriken är djupare än så vilket är roligt nog, då dagens fartlek med tröskel 6 x 4 minuter blev fantastiskt bra tillsammans med Henke Jakobsson och Niklas Könberg och där jag kunde hålla ihop allt riktigt fint. Alla backar på landet har därmed verkligen gjort nytta! Och att en kväll på Djurgården bland flanerande folk, triathleter, med sol och lite blåst, känna att jag har massa kvar i benen när det går i 3.30-fart, det är en fantastisk känsla som jag tar med mig in när vintern och hösten börjar! Helt magiskt!

Nurå? För det första väntar läger med start imorgon med Spårvägen, fem dagar i Högbo Bruk ska nyttjas bra, innan jag åker tillbaka till lander för en sista semestervecka. För det andra väntar flertalet lopp förhoppningsviss runt hörnet, med kvartsmarathon, midnattsloppet, förmodligen 5000 meter på bana samt lite överraskningar i september igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar