onsdag 17 juli 2013

Tillbaka på landet och konstigt startnummer

Sista semesterveckan vilket såklart sker under lugna former på landstället där mat i mängder, en del löppass och vila trängs på schemat. Egentligen är det inga större skillnader mot lägret förra veckan, förutom att man gör maten själv. Schemat är väl inte lika tight heller ska väl tilläggas.

Jag har försökt var lite klok nu efter veckans förra kvalitet och därmed våga fatta beslut om lite lugnare vecka, och efter min känning i söndags vilade jag från löpningen och körde alternativt, vilket märktes igår på benen då jag körde ett tröskelpass på 4x7 minuter vilket gick bra både mentalt och fysiskt. Lite sliten idag men ingen fara.

Nästa vecka är det lite tävlingsdags igen då jag ska springa Stockholm kvartsmarathon, ett fyndigt lopp i Spårvägens regi som är ganska populärt. Roligt var då att jag fått startnummer 2 (!) av alla deltagare, strax bakom Uhris. Nervöst var jag inne och kollade startlistan, jag brukar sannerligen inte vinna lopp eller få så lågt startnummer, men då såg jag att både Andreas Bergstedt och Fredrik Berglund från Enhörna var 3a och 4 så insåg jag att det helt enkelt var lite kompisseedning. Kul lopp ska det bli i alla fall!

Har nu också börjat fila på en ganska rejäl lopplanering framöver som jag kommer vädra snart. Håll tillgodo, men jag lovar att den kommer innehålla lite överraskningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar