tisdag 23 juli 2013

Racedags imorgon!

Var idag på lunchen och hämtade nummerlapp till morgondagens stora framtidslopp, Stockholm Kvartsmarathon, som går runt Årstavikens tuffa terräng och har rejäla stigningar. Dock ett ganska roligt lopp i sommar. Förra året så kom storheter som Sotarn, Uhris, Meb, Danske Jens och även Erik Sjökvist var anmäld men stod över. Därför blev jag lite förvånad idag då jag hämtade nummerlappen:



Hur tänkte'rom nurå? Då jag fått nummerlappen av spåretbekaningen och namnen Jonas stod jag frågande och kollade på lappen.
"Om jag har fått nummer två, vem fan har fått nummer 1 och siffrorna efter mig?!" undrade jag.
"Ettan kan du nog gissa själv (Uhris), resten är lite blandat" svarade Jonas, innan jag skrattande förstod: Kompisseedning. Om spåret arrangerar tar dom såklart sina egna först. Attans att jag inte fått nummer 1! Det hade varit lite läckert att visa barnbarnen sen.

Efter att jag tjötat med Jonas, hälsade jag på Andreas Bergstedt och hörde om formen. Den var tydligen riktigt god, han hade kört ett rejält pass sist men satsade väl inte stenhårt inför detta lopp. Han lovade dock att ta med mig på en uppvärmningsrunda på Zinken imorgon.

Ute idag på 7 km distans avslutat med 5 x 100m och passet innehöll allt: Världsmästarkänsla, tunghet, svårt att andas, ömma lår, snabbt som fan och långsamt. Svårt att dra några slutsatser. Men fakta är att träningen gått OK och jag har kontrollerade farter i benen. En OK tid imorgon borde med andra ord finnas inom räckhåll.



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar