lördag 13 juli 2013

Träningsläger slutfas

Efter att jag igår visade upp min kloka sida var det idag dags för hårdare intervaller igen. 8 x 3 minuter stod på schemat och det skulle gå fort. Efter finfin lagom stor frukost så var det dags och vi, totalt 25 pers, som drg iväg och det var en riktigt fin känsla, kontrollerad, bra fart, rytmiskt och jag kunde dessutom öka rejält på sista. Riktigt kul.

Efter lunch och kort vila var dags för pass  två som förutom löpning åtta kilometer bestod av paddling i sexmanskanadensare till startplats och paddla hem. Agerade styrman i min kanot som drog ifrån rejält, tydligen har mima högskolepoäng gjort något. Löpningen dock kändes inge vidare, och jag fick en liten känning insida knä. Vi får se hur långpasset utvecklar sig.

Att vårt läger inte gått obemärkt förbi visades roligt nog i dagens tidning där vi var omnämnda och på bild. Roligt! Alexander Holmblad var extra nöjd över att bli omnämnd som talang.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar