onsdag 31 juli 2013

Tillbaka på jobb och träning

Jag ska inte klaga, men efter att ha varit på landstället i helgen och kommer hem till storstan så går det inte långt tid innan man längtar tillbaka till att ta morgondopp, lägga sig vid sin brygga, läsa eller bara göra ingenting. Nu börjar jag förstå lyxen att bo riktigt fint nära vatten och med egen brygga, något som jag inte förstod när jag var yngre. Det är ju fantastiskt! Skillnaden är enorm när man kommer hem till sin etta i Stockholm... Å andra sidan beror allting på vad man jämför med, bostadsbristen i Stockholm gör ju att det blir ganska lätt att vara glad över att ha en lägenhet, speciellt där jag bor.

Om en vecka vankas det andra banloppet i karriären då jag ska avverka 5 000 meter på stadion i tävlingen Sommarspelen som arrangeras av FK Studenterna. Lite ångest har jag minsann, speciellt efter förra årets 10 000 meterslopp som var riktigt tungt och hemskt. Snabbhet vet jag redan att jag saknar efter att ha missat viktig grundträning och snabba intervaller, så det blir svårt att ta igen. Dock känns formen mer OK än vad den gjorde för ett år sedan, och jag tror sannolikheten är större att jag får bra häng i detta lopp. Dock har jag kört extremt lite bana i år, vilket jag passade på att köra igår själv, vilket var tungt men okej i åskvärmen. Passet var en 2000-ing, vila 120 sek, 1000 meter, vila 1 minut, 1000 meter, vila 1 minut, 400meter, vila 45 sek och så en sista 400ing till. Snittet var fint på 2000ingen som gick överraskande lätt, dock fick jag inte upp någon rejäl fart på 1000-ingarna som jag hade hoppats på så där gick jag lite på bet. 400-ingarna hade säkert också gått snabbare om jag haft en rygg, men jag är ändå rätt nöjd. Ibland är det också nyttigt att köra själv, det gör att det känns lättare när man är fler sen.

Var även igår kväll i ösregnet och så friidrottskväll på stadion och fick också hoppa in som målkontrollant då det saknades lite funkisar. I ösregnet och blåsten försvann dock charmen och mitt paraply var inte till mycket hjälp. Svårt att få till bra tider för deltagarna men bra organiserat var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar