fredag 12 juli 2013

De första dagarna

Tiden går ruskigt fort när man har träningsläger, det liksom bara flyter på och de viktigaste aktiviteterna är ju att äta, vila och träna. Riktigt proffsliv med andra ord. Att sedan umgås med alla personer på detta läger som sprungit hela sina liv gör det bara mer inspirerande och roligt.

Gårdagen bjöds på första banpasset på länge, vilket avverkades i jämnn fart med 5 x 600 meter med en snittfart på cirka 3 min per kilometer. Kändes riktigt fint och jag höll ihop det bra, även om morgonjoggen var riktigt seg och jag hade lite känningar så jag valde att simma på eftermiddagen. förmodligen ett klokt val efter min nya teori med hellre-ett-steg-bakåt-än-att-bli-stillastående-skadad.

Vi passade även på idag att lira lite brännboll, spela lite golf och dra på en riktigt skön frukost med ¨många koppar kaffe. Maten här på högbo är fantastiskt och frukostbuffén är inte av denna värld! Förutom de vanliga grejerna har de min favoritkeso med grillad paprika, de har våfflor, man kan pressa egen jucie och de har massor med alternativ av allt. Vad sägs om gravad lax eller sill på morgonen? Fantastiskt! Och att jag och John som jag delar rum med alltid har en cola på kylning i handfatet på kvällen är en fin lyx efter sista träningspasset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar