söndag 28 juli 2013

En seger är alltid en seger!

Efter kvartsmarathons misslyckande körde jag på bra! Två pass dagen efter samt lite simmande. Pass två avslutades med några 100ingar på stadion, samidigt som Spårvägens sprinters körde på. Mina 100ingar jämfört med deras gick rätt lågsamt.

Efter torsdagen satte jag mig i bilen till landet, gick en skogspromenad på 13 km samt laddade inför ett av många lopp i Ydre kommun som jag inte sprungit förut; ni bloggläsare vet ju att jag har en viss förkärlek för lopp på landstället och i Ydre, jätten bule är ju en klassiker och Kisa stadslopp sprangs ju, men idag tog det stora loppet Norra Vi Flåset vid vilket är ett 6,5 km hårt lopp, och utan att dra för stora växlar så lyckades jag vinna det fantastiskt väl organserade loppet och vann en kylväska med varor fråb coop, lite kaffe, senap, kex och lite allt möjligt, plus en schysst keps! Att sedan alla idrottare var och körde triathlon i örserum är en annan sak; en seger är alltid en seger!

Hursomhelst rekommenderas loppet starkt! Riktigt roligt, litet, välorganiserat och vackert beläget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar