fredag 2 augusti 2013

4 dagar kvar - hårdkörning och hemmajobb

Dagens arbetsplats, vilket som bilden antyder inte är fel alls!

En fördel med mitt jobb som jag tycker är fantastisk är den frihet jag nu har att lägga upp det som jag vill. Bara att kunna sitta som bilden visar är få förunnat och något som jag verkligen försöker njuta av.

Gårdagen bjöd på hård träning såhär inför tisdagens lopp och jag körde en relativt lätt milrunda på förmiddagen innan kvällens hårda pass tog vid vilket var satt till 5 x 6 minuters tröskel. Jag gled igenom samtliga utan att förta mig på något vis och med riktigt bra pulsvärden. Lite känningar i hamstrings idag men det känns kontrollerat. Farten låg någonstans mellan 3.37-3.42 per kilometer vilket bådar gott inför fortsättningen. Det enda som jag behöver öka är egentligen volymen i träningen för att få till lite mer mil, men att börja med det nu, 4 dagar kvar, är nog mindre taktiskt utan får ske nästa vecka. Framförallt långpassen måste börja komma igång rejält med några 30 kilometerspass, gärna över 30 kilometer också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar