söndag 11 september 2011

6 dagar kvar - rapport från kistaloppet!

Succé som var lite oväntad kan man verkligen beskriva gårdagens lopp. Seger i motionsklassen och personligt rekord på 36.42!!! Helt sjukt såhär i efterhand men sjukt roligt!

Åkte iväg sådär lagom tidigt till kista, för att ha tid att se startområde, byta skor och lämna in väska! och vem skymtar inte då om orienterarjeppe som stod laddad och ombytt med kilometerangivelser i handflatan. Gemensam uppvärmning och laddande och dessutom spanande efter några andra snabba. Såg bland annat årets SM-tvåa i marathon David Nilsson. starten går och släpper direkt taget om jeppe som drar iväg, men som jag ändå har kontakt med första tre km. Öppnar första km på 3.36 och första 3 km på 10.15, vilket är snabbt men överkomligt, har bland annat bra draghjälp av Johanna Bohlin från hässelby. Passerar fem km med bra känsla i kroppen på 18.05 vilket kändes bra i muskler och andning och går om två personer till samt har rygg på en Huddinge is kille som jag sen går om vid 6,5 km. Här börjar även backarna komma occh jag försöker dra ner farten knappt märkbart för få lite återhämtning, vilket kroppen svarar galant på. Efter 7 km, som passeras på 26 min, ligger jag i ett vakuum med 20 meter upp och 20 meter ned till närmsta löpare. Drar på bra i backarna och vid 9 km (33 min) kommer en lång nedförsbacke där ja låter benen gå och återhämtar mig. Hör att löpare bakom närmar sig men är kall då jag vet att det är en backe kvar. Och tur som jag har kommer backen och de bakom släpper. Sen dra på för kung och fosterland och korsa målgången där jeppe står och väntar med nytt pers på 35.43! Skön speaker på upploppet som ser mig och säger :" och här kommer en till, eh, som jag inte har i mina papper, men bakom kommer..." haha! Som pris för sub 40 fick man en Jacka, kanelbullar och en påse med frukt och prylar, glad som attan för nytt ÖB och ett taktiskt kanonlopp!

Och sen firande? Haha, snarare direkt ned på jorden igen med stress till Statoil för jobb. Och på Statoil märker jag snöpligt att jag har kommit först i motionsklassen. Och kanske missat prisutdelningen!!! inte mer med det men tråkigt om det var någon. Sen jobb och firande med en läsk till maten.

Kul att få ett kvitto på att sökt lönar sig och extra kul med detta inför halvmaran. Vi får se hur veckan läggs upp
Med tanke på toppning.

Dagen spenderas på Lidingö och dess fantstiska natur utan löpning. Och för att jag inte ska bli kaxig: självklart jobb idag igen!


Jobbigt att missa denna buss en fredagmorgon innan en lovvecka. bara vänt snällt i tio dagar till nästa buss!

1 kommentar:

  1. Bra jobbat, imponerande. Själv skulle jag nog vara nöjd med att vara under 50 ;)

    SvaraRadera