söndag 25 september 2011

6 dagar kvar - söndagmorgon

Tidigt inlägg för att vara en söndagmorgon kanske någon tänker. Faktum är att helgen har varit kraftigt jobbetonad, jobb mellan 8-16 igår och så även idag. Cashen behövs i en studentikos vardag, som dock inte är lika studentikos som StatoilSimon aka grabben som Gud glömde, som i fredags efter löning lyckades bränna en hel del: "jag vågar fan inte checka kontoutdraget!" och vakna med en namnlös tjej bredvidsig. toklegendariskt!

Anledningen till 6 dagar kvar är pga lopp nästa helg som heter Topploppet. Inget speciellt lopp för egen del då jag mått det stora målet inåt med halvmaran. Detta lopp får mest ses som ett roligt lopp för löparegot i mig. Tanken är väl att jag ska persa senare igen på hässelbyloppet i oktober, men med tanke på att jag och propp ev. Ska på idrottskonferens dagarna innan får vi se. Löpningen denna vecka har nu ioförsig varit riktigt bra. Två helt OK pass i fredags blev två pass på sammanlagt 23 km igår (11+12 km) och imorse var jag ute cirka 9 km klockan fem. Tidigt är det då man möter tidningskillen på morgnarna samt ser halva stan vara på väg hem från Stureplan då man kör. Man är för gammal, vilket man också märker då ens stora nöje är att komma ihåg regnumren på alla fancy bilar man ser runt östermalm fö att kunna checka upp de senare på statoil. Hade nog varit bättre med vila, för benen var tunga. Dock blir det intervaller och uppheatningen på gruset i lilljansskogen i veckaninför helgens gruslopp.

Söndagmiddag ikväll väntar hos föräldrar med bror och hans flickvän. Sen är veckan igång igen. Vem behöver ledigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar