måndag 26 september 2011

5 dagar - intervaller, bålstyrka och lugn start



Jag är definitivt ett fan av de som säger att måndagar ska bestå av en mjukstart och att rusherna ska vara senare i veckan. Förmiddagarna är lugna, ska bestå av planering och andra redan förplanerade aktiviteter, samt eftermiddagarna kan vara mer inriktade på att få saker gjorda. samtidigt är det en svår ekvation, då jag jobbar allra bäst på förmiddagen eller morgonen, och för att få saker gjorda är det bäst att schemamässigt klämma in det där. Men nu när det är uppsatstid och det egentliga kravet vi har på oss hittills är att samla in material och finputsa text, blir löpandet med all rätt inlagt på förmiddagen!

Imorse var en sådan lagom dag. Uppe tidigt för att åka till saltis och köra pass, för att sedan lugnt och stilla åka til GIH och träffa Elin och Marielle, två morgonpigga som kör likadant som vi fast i Nacka. kort möte där vi gnällde loss lite och sedan ner för dagens stora insats till gymmet på GIH för fyraminutersintervaller. Trots frånvaro av morgonlöpning var det kräkjobbigt: en intervall på 18.4, en på 18.6, en på 18.9, en på 18.8 (där spyan hängde i halsen) en på 18.6, (som också var sjukt jobbigt, snurrade bra efteråt) och en tvåminutare på 18.6 igen. Efteråt var tröjan dyngvåt och sinnet ur bruk de närmsta 10 minutrarna. veckan innan maran kändes mycket bättre, men det kan bero på att kroppen har fått känna på tre dagars riktigt intensiva dagar plus att frånvaron av styrketräning har gjort att ryggen hänger som quasimodo och bålstyrkan är minus.

Lunch med lyset, luleanna, mimmilicious och propp. Mimmilicious klagade på höftont efter intervallkörningarna, men visade ändå att utvecklingen har gått framåt genom att bryta av sin gaffel när hon skar sin mat. "Satan vilken utveckling!" blev mitt spontana tillrop, som dock togs ner då mat inte är lika kul att äta med en halv gaffel. Och jag hade dessutom glömt min egen gaffel, så jag förstod....

Hem och gymma lite överkropp och äntligen fick bålen lite hårdkörning. Kul att se folk som tränar, skönast var liraren som satte sig i magmaskinen med allt åt fel och drog maskinen emot sig istället för att lyfta upp och cruncha magen. Undrar vad tankarna gick "Om jag använder mina armar för att trycka ner mig själv över bröstet så kanske det blir lättare?".

Ikväll damer och ökad planering för veckan, bland annat ska brorsan tränas imorgon. Men benen är inte på topp och inte heller kroppen. Bara köra på då! Ont skall med ont fördrivas. det räcker med att jag tittar på nummerlappen inför lördag för att bli taggad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar