fredag 5 augusti 2011

en vuxenlivsvecka över

Då har tangentbordsfingrarna fått jobba lite! Kände mig som en riktig arbetare som fått saker gjort då jag liksom de flesta andra knegare åkte iväg till bromma blocks systembolag för förfriskningar, ack så läcker känsla med helg som är i ledighetens tecken. så laddad att helgen kommer bestå av tokmycket löpning om inte kroppen säger ifrån. har hittills löpt kanon och kroppen känns fräsch.

kvällens simning kan dock sammanfattas som lite katastrof, efter ihopsimningar med fyra barn som vägrade förstå att jag gjorde vändningar utan simmade rätt över banan vid ena kortsidan titt som tätt och hoppade från kanten. Ack, denna lekfullhet vill man inte ta bort!! plus alla andra pensionärer och liknande som hindrar en från att köra på. skönast var östermalmstanten som stannade mig:

" Ursäkta, kan du inte simma lite lugnare, jag blir faktiskt blöt"

Vad fan gör du i bassängen då? ville mitt cyniska jag svara. istället sa jag inget men plaskade extra mycket då hon var nära...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar