fredag 19 augusti 2011

6 dagar kvar - Fredagslunken

6 dagar kvar till Bellmanstafetten alltså! Kan vara kul att hetsa upp det lite, speciellt då jag redan har hetsat upp några i Löparsällskapet tillräckligt, såsom Orienterarfrida som knappt vågar ställa upp i min iver att springa. Jag tar det dock ganska piano ska tilläggas, självklart vill jag att man springer så fort man kan, men för mig är picknikkorgen, den sociala samvaron och att det är första tävlingen med Sörens löparsällskap som är det viktiga.

Bra ös på löpningen igår, även fast det inte blev någon körning på banan. cirka 7 kilometer i lugnt tempo, varav himmelen öppnade sig sista biten så vi kom imål tokblöta men glada! Idag kändes dock benen och kroppen riktigt tunga, så morgonpasset ströks till förmån för ett styrkepass, ett simpass och en superlätt 15 minutersrunda för att skaka av sig ett PM-seminarium från vår uppsats, där det mest behandlades en del mumbojumbo om forskning, frågeställningsproblematik, kvalitativa intervjufrågor samt metoder... var lagom trött i huvudet sen! Men vi fick klartecken för vår del, ändra lite men börja skriva helt enkelt. Samt samla in data när det går och gör resten så fort som möjligt.

Så sen då? Middag ikväll med propp, film och sen ladda kaffebryggare, matlåda, matsäcksmackor, simväska och löparkläder i brandmannen för att jobba 8-16 imorgon med ett löppass på morgonen och simpass efter. Hej och hå!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar