fredag 26 augusti 2011

1 dag efter - 11e plats och 13 plats för SLS!!!




Ja det var inte illa faktiskt! Kanoninsatser från bägge lag.



Dagen startades utan konstigheter, liksom hur hela dagen gick. skola, skriva, snacka och fixa reserv för sofia som inte var frisk och därmed bannlyst från spåren. tävlingsnerverna var i styr för samtliga under dagen och det såg mycket bra ut. det skulle bli en jämn kamp visade det sig när startlistorna lämnades in: de bästa löparna i Sörens löparsällskap lag 1 skulle möta de bästa i lag2.

på bilden: fr.v övr. Bandyfrida, Orientrarfreddie, räddfrida. Ned.r. fr.v Sören och undertcknad


efter lagfoto och uppvärmning gav sig första löpare (bandyfrida som inkallad reserv) iväg mot luleanna. Jag och sören tog detlugnare och vilade bland väskor och skönt folk, och gissa vem som inte dök upp utom StatoilOscar! efter första löpare var framme, där vid hade övertag på dryga två minuter, gav sig vår andra löpare iväg, Orienterarfreddie mot Jacob, där jacob drog på rejält mot en freddie som fastnade i ett staket och sabbade sina brallor (!). cirka 40 sek. fördel för lag 2. Men vi stressade inte, visste att vi hade kapacitet och då Räddfrida gick ut mot VasaloppsIda så var lugnet ändå klart högre än stressen, och frida gjorde en helhjärtad insats och vid växling med mig som fjärde man (som fem minuter innan behövde ställa mig i kön vid muggarna) var försprånget 1.06 då håkan i lag 2 växlade med Ida. Ingen panik , vi har kapacitet och rutin tänkte jag, men sket fullständigt i tankarna och drog i väg.



1 km: 3.17: Var fan är Håkan, kan det vara han med Tights därframme? visst är det, jag ökar! (hade samtidigt en elitlöpare i ryggen som vägrade dra efter 1,2 km, snacka om utnyttjad)

2 km: 6.40 Håkan blir omkörd då han stannat för håll. ser freddie och jacob i publiken men de missar mig.

3 km: 10.05 känner att jag toköppnat, lugnar ner mig en km...

4 km: 14.05. bra lugn sträcka utan att förhäva mig, kan börja öka igen och ser en tröja långt fram som håller liknande tempo som jg ska slå! Ser samtidigt luleanna, frida, ida och jacob som skriker för fulla muggar. Ökar takten!!

5 km: Hinner med ett KÖR!!! till sören vid växling och kollar klockan: 17.55. får senare 18.01 på resultatlistan. WHAT?

Har 3 minuter och 20 sekunder försprång här, och hur bra löpare han än är så tar han inte in det på sören, som avslutar snyggt med en runda på 20.11 utan att förta sig mot jeppes 17.38. Seger lag 1!!! Visar sig senae att håkan fått tokhåll/kramp så han har fått gå en bit. Tråkigt att det sker i en tävling. visar sig senare att vi int lyckats slå Åstrandslabbet på GIH, men ändå kommit 11 totalt på 1.41.58! Grattis till oss och tack alla er som var med! Segern firades med broderligt delad picknick i gräset, sällskap till tuben och sagan om de två tornen hemma!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar