onsdag 24 augusti 2011

1 dag kvar – totalkatastrof!



Är ordets minsta bemärkelse. Vaknade inatt av, bortsett ifrån att min tandskena ramlat av pga mina knappa tänder som är kvar efter många nätters tandgnisslande, att jag hade lite känning iöronen och näsan. Då klockan ringde vid 05.00 kändes det som en rimlig åtgärd att sova vidare en timme och vila lite för att senare högst gå en promenad, men då senare blev 06.00 visade det sig att en förkylning redan brutit ut. Sitter nu hemkommen från skolan och mår pyton, men har bestämt mig för att fan kämpa mot sjukdomen. Svaret heter tropisk juice med vitaminer, Blue active i mängder, godis mot sockersug och massa vatten. Kanske lägger in resorb också. Till middag blodpudding för att få i järn och sedan blir det halvtid med mer kurer. Sen ska fan kroppen vara i form inför imorgon!!!

Dock ska det faktiskt sägas följande också:
- Körde första passet med en ny adept: Mimmilicious från Friluftsgruppen som vill maxa sin form inför vasaloppet 2012! Ska agera PT och rådgivare åt henne fram till dess vilket ska bli tokgalet kul! Första passet idag bestod av löpning á la fortare och fortare. Det ska bli kul att följa. Planen är att höja VO2max och öka styrka i överkroppen med bålen som riktmärke.
- Skrivandet med D-uppsatsen går faktiskt framåt! Var igår och kikade på salar i Saltsjöbaden, och vi har lyxen att vara på Grand Hotell i en sal. Ingen utrustning men definitivt bättre.
- Provade Bellmanbanan igår och det gick kanon! Körde intervallform under tiden vilket gav kalasbra svar från kroppen!
- Anmälde mig och Propp till en konferens om Idrott och barn i Malmö i Oktober, strax innan Hässelbyloppet. Kalaskul det med!
- Fick e-mail igår om kursen Fotboll och tränarsakap som jag ska läsa extra i höst på GIH. Verkar vara en kanonkurs!

Så vafan, lite sjukdom är sannerligen inget att klaga över. Plus att jag som gillar traditioner var med och startade en ny tradition idag; Onsdagsfika för de som skriver uppsats där vi genom ett schema bakar och har med oss något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar