tisdag 19 april 2011

Västerås och klättring

Sicket aktivt lov!! först skärgården, för att igår åka med mor och far och flickvän till västerås och besöka lite gravar på vägen samt träna damer på kvällen, för att idag klättra en hel dag med tisdagsklättrarna och sedan köra maxtest på åstrandslabbet... Ojojoj!




En riktig klättrare i tagen...















dagen till är var i alla fall klättring (förutom morgonens jogg på 14 km) där tim höll i trådarna och grejade ett riktigt förmånligt pris för att klättra och lattja. medan de flesta var riktiga pro's höll jag mig till tutti frutti klättring, dvs. håll dig inte på en bana utan blanda friskt bland färger och stenar för att ta dig uppåt! och det gick väl fint, så länge vi var på de låga nivåerna. snyggast var Tim som klarade en 6c utan problem!!!


Maxtest på Åstrand sen, körde benpress så jag i princip sket på mig! maxstyrka på både ben och sen triceps, ansiktet rejält förvridet enligt test-Marcus på labbet. blev ett maxtest på 333 kilo i benpress ned till 90 grader och 70 kg på triceps. får väl anses som OK.



Imorgon åker den kära sofia till oskarshamn så en gräsänkling får inta helgen själv = förmodligen inga strapatser mer än jobb!


"Var det där uppe jag var? endast två meter ovan marken?"


Dagens konversation mellan undrtecknad och Tim:

Jonas masserande sina underarmar.
TIM: Nu kommer du känna i r*nkmusklerna
JONAS: Ja, och fan, Sofia åker hem till Oskarshamn imorgon. Illa!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar