måndag 11 april 2011

Då var vi igång!

Ny veckan = nya tag = nya möjligheter!


Då var det äntligen måndag! men för att göra en uppdatering av gårdagens batalj så gick löpningen faktiskt bra! Något mer kanske man hade kunnat vänta sig, men det blev i alla fall 14 kilometers löpning och landade på en tid på 59,30, vilket är en ungefärlig kilometertid på 4,15 min. detta vore väl godkänt om jag ska upp och sniffa på löp av högre kaliber, men eftersom det nu är lopp framöver med kortare sträcka bör jag kanske tänka lite mer tempo framöver. Jag hade en hel del magproblem också, håll som blandades med kramper där jag fick sänka farten rejält ett par gånger, bland annat på götgatan vid slussen och den finaste delen runt årstaviken... men första hårda passet hittills; det finns mer att ta!


Kvällen var sedan vigt åt jobb, där förutom chillande vid kaffemaskinen var en hel del att göra. En ny medarbetare också, altid kul med nytt folk!


Idag då? fullspäckad rätt igenom!!! lite alibilöpning på morgonkvisten, 9,4 km på 43 minuter samt lite benövningar på det. Sedan VFU med fotobll, lacrosse och tag rugby hela dagen, för att sedan hoja hem och byta om och ut för tränign med damerna, eller ungdomarna (trots allmt mest 93:or) och nu sitter man här, utsjasad, mätt och med två starköl i blodet i brist på annat. Senaste tillskottet: Wisby klosteröl! en spännande en som inte gör bort sig!

Imorgon väntar löpning x 2 på morgonen, dans och gymnastik för att kanske avsluta med simning! sedan middag med kära mor på restaurangen Byn (crépes) och tvättstuga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar