fredag 30 augusti 2013

Knappt över vattenytan...


Denna vecka har gått rysligt fort och det har varit jobb mellan 08.00-20.00 från måndag till idag. Knappt näsan över vattenytan, så jag är duktig trött nu. Dessutom avsluta allt på jobbet, åka till andra jobbet, vara med på möten, hinna springa, lära upp min efterträdare.... Ja, det har inte riktigt fungerat. Men sådana veckor får man ta.
 
Har haft ett fantastiskt år här som gått extremt fort och varit skadat kul!! Dessutom hade mycket grundarbete gjorts och det var dags att skörda frukterna av det hårda arbetet i år, så jobberbjudandet jag fick kom aningen tidigt. Men ibland sker snabba ryck och det är bara att acceptera. Faktum är att jag var riktigt motiverad att fortsätta, hade planerat inför, under och jobbat på och de var som en blixt från klar himmel som det ändrades.

Dagarna har varit sköna, med ofta tidiga morgnar med morgonfika med Niklas eller Snuffe, administrationsjobb, möten, nätverkande, torsdags-pannkaks-lunch-buffe på idrottens hus, lunchlöpning, simning, styrketräning, möten med massor av människor! Kommer saknas enormt!



Mitt kontorsbord som det ser ut i städat tillstånd. Bakom skärmen sitter en serieteckning jag fått av finska Noora, fotbollstränarstudent. På bilden två stycken Look-a-likes, en på craig mottram och mig och en på jimmy neutron och mig. Bredvid sitter ett blogginlägg från Jossan efter Stockolm marathon 2012, som jag använder som humörhöjare när det är mycket jobb, med symboliken "Det kan alltid bli värre...". Min kaffemugg är tyvärr inte med, inte heller min blåa favoritpenna och min kalender, två basvaror när man jobbar. Däremot ligger två hemliga kärleksbrev, två hjärtan, vid tangentbordet där det ena är målat i guld utan avsändare och mottagare medan det andra är målat i blyerts utan avsändare men med texten: till JPK. En sak som jag inte får visa är den kalender jag fick som sitter på väggen som tränarprogrammets tjejer i årskurs två gjorde, som var ganska avklädd. Flera av de är landslagstjejer inom sina idrotter, och därmed ganska kända, och att publicera bilder på de här vore lite dumt. Men jag kan locka med att det bland annat är en tjej som vunnit World games i kampsport, en golfstjärna, en tjej som skrev teckningen ovan samt en ridtjej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar