måndag 5 augusti 2013

2 dagar kvar - Stockholm Ultramarathon

Efter gårdagens sista nyckelpass inför tisdagen vart det häng med spårvägenfolk hemma hos Walldén i Sjöstaden. Fint käk och massalöparsnack gjordes att sommarens varmaste dag avrundades riktigt fint. Det var ju länge sen jag var ute i svängen, kan knappt komma ihåg sist jag kom hem tidig morgon efter krogbesök, och när vi satt oss på tuben hem efter midnatt var det roligt att se alla folk som var ute. Det är ju mer folk klockan 01.00 än klockan 15.00 på dagen!

Idag var funktionärande på schemat då Stockholm Ultra avgjordes på Djurgården och som funktionär stod jag och dirigerade funktionärer till höger och vänster samt vaktade omklädningsrum. Rätt läckert att se vinnaren Steven Way som matade mil efter mil i fyra-fart. På kvällen var jag sedan tyvärr närvarande när Hammarby fick stryk på Tele2 arena mot Ljungskile. Asså det här med konstgräs!?! Nödvändigt ont får jag höra från många, men det ÄR ett faktum att det är olika spelsätt på konstgräs och vanligt gräs, i Europa kör lagen ALDRIG på konstgräs och då är frågan varför vi ska ha det. Har aldrig tyckt om det och tror att vi om 40 år kommer fråga oss varför vi valde detta som underlag på många planer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar