torsdag 15 augusti 2013

2 dagar kvar - Beräkning av tid på Midnattsloppet

2006 tid: 49.56
2007 tid 45.30
2008 tid 40.11
2012 tid 36.08
2013:   ?    

Ett femte midnattslopp ska enligt hemsidan ge ett diplom där det står att man genomfört fem midnattslopp. Kul, om jag nu tar mig runt, att visa upp för barnbarnen. Men det här med tiden blir spännande ur flera matematiska och fysiologiska perspektiv.

Förbättringarna som jag gjorde mellan 2006-2008 är inte speciellt bra för en riktig löpare, men för en motionär kan de tiderna vara lite roliga. Ser vi till snittet på förbättringarna, om vi bortser från vilka år jag sprungit och bara ser till loppen, är snittförbättringen 4 minuter och 35 sekunder. Om jag ska försöka förbättra mig så mycket i år igen, blir tiden 32.33 vilket enligt förra året skulle bli placering nio bland herrarna. Näe, det går inte, om jag inte gör ett dumdristigt ryck och hänger på Haben i början och genar lite grann, då jag kan söder utan och innan.

Förutom det, är jag just nu uppe i 13,7 mil de senaste sex dagarna och då har jag ett pass kvar i kväll och ett pass kvar imorgon. Det bådar heller inte gott...

Hursomhelst får man sätta det i lite perspektiv, det är inte nu utan på halvmaran och lidingöloppet som det ska gå undan, och får jag bra tider då tar jag gärna en kass tid nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar