fredag 6 september 2013

Nytt jobb ger lite löpning

Att vara på ett nytt jobb är krävande på flera plan. Förutom att du börjar från noll överallt, ska planera, ska få in nya rutiner, lära dig namn, olika begrepp och förplanera planering (Jag vet, låter konstigt) ska du visa dig framåt hela tiden, vara närvarande och visa upp dig. Jag har med andra ord varit helt slut varje kväll jag kommit hem, då jag förutom detta ska hinna med att träna min nya träningsgrupp i Spårvägen, vara på ett ungdomsledarmöte, träna själv och hinna med övriga saker i livspusslet (bara en sån sak som att laga mat). När dessutom propp är i Oskarshamn och jag är själv gör det hela både tråkigare och svårare.

Förutom att detta gör att tid tas för att kunna träna går inte löpningen bra och både Halvmaran och Lidingöloppet är i fara efter att knäet vägrar bli bättre efter Midnattsloppet och den höjda träningsdosen. Jag får med andra ord betala rejält för att ha kört för hårt. Det är en ritkig öm punkt på insidan av knät, på patella, som gör ont ju mer jag håller på och som gör ont när jag masserar och trycker.  Att sedan inte kunna använda lättheten med löpning, att kunna ge sig ut när man vill, måste jag nu anpassa mig efter vad olika gym och simhallar har öppet och schemat sabbas totalt. Om man ska vara realistisk så kan jag konstatera följande: Det ser inte lovande ut. Å andra sidan är nytt jobb något som inte sker varje vecka så vi får se hur det utvecklar sig, liksom knät. ´

I helgen ska ett löptest göras, och jag ska försöka vara så klok så att jag avbryter all träning och satsning om det inte känns bra. Det gäller med andra ord att hålla både tummar och tår för att det ska bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar