fredag 4 maj 2012

Race imorgon!

Nej nu får det fan vara nog. Mycket har hänt sen terrängen återigen gjorde mål på mig och nu har 2-0 i matcher. Fortsättning lär följa där. Men, det är minsann över ett år sen sist då löparkarriären började med Danderydsloppet som dessvärre inte fick besök i år pga. vila och laddning inför imorgon. Dock tog Orienterarjeppe en rejäl skalp i och med tredjeplatsen i tävlingsklassen på fina 35.46. Jag undrar var jag själv hade placerat mig på den svårlöpta banan, men det vet man aldrig. Annars har träningen varit sisådär, piggheten i benen finns om man rotar djupt, men det är frågan hur djupt man kan rota imorgon. gårdagen bjöd på lätt löpning och lite stegringar, inget direkt test, och idag ska jag känna några km på löpbandet för att se.

Något som jag och Kent dock ska prova imorgon är langningen av mat som måste övas upp inför marathon. Jag ska helt enkelt prova att käka lite imorgon, vilket knappast lär hjälpa mig, men vilket måste provas för marathon. förslag på sportdryck någon? Pripps energy som innehåller aminosyror eller maxim som ser häftigast ut?

I övrigt så har jag börjat jobba på ett nytt ställe ett tag; GIH och Calle Thorell ringde pga. lärarbrist till Friluftslivet och Orienteringen som sker nu med ettorna, och vem är man inte om man ställer upp. Känns lite konstigt att sitta i ett lärarrum som nu medan korridorerna där man själv gick i är utanför och man agerar lärare. Ojojoj... men roligt är det!!

För alla er som är sugna på att se Kungsholmen Runt imorgon har jag startnummer 53, är sjukt pratsugen, förmodligen klädd i Himmelsblå Spårvägenkläder och sjukt taggad. Hejarop uppskattas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar