söndag 22 april 2012

Dagen efter - race report!

Tekniska problem borde egentligen posten heta eftersom det var precis det som hände! Men vi tar det från början...

Startfältet såg som sagt mycket starkt ut med total dominas av FK Studenterna och storheter som Niklas Sydow, Uhrbom som dubblade och var med och körde 12 km också samt ett gäng andra. Jag insåg tidigt att det bara var att hoppas på det bästa och börja lugnt.

Sagt och gjort, visste att jag sprungit någorlunda jämnt med Patrik Eklund från Studenterna tidigare så såg till att ligga bra i rygg på honom. Men jävlar vad det var geggit och lerigt och inte minst backigt!! Och värre blev det varv efter varv, och eftersom det var sex varv som skulle löpas så kan ni förstå hur värre det blev. första fyra km gick kalas, låg bra i rygg och återhämtning var okej i backarna. likaså efter 6 km, likaså efter 8 km, men då började vår trio med mig, Patrik och en kille till att splittras lite men vi höll ihop det OK. Men ungefär vid varvning märker jag att någonting med fötterna jävlas, och hinner tänka "inte skosnörerna för då är jag rökt!" men kollar ner och upptäcker att det är den där tidschipklisterlappsjäveln som registrerar hur snabbt man springer som håller på att lossna. Ajaj, och nästa gång jag kollar ner, visst fan har den lossnat! Så snabbt tillbaka för att hämta lapp/chip/grejen och försöka hämta upp det man tappat vilket var omöjligt! Körde på rejält i sista varvet ändå men tappade två placeringar. 13e man på 44.49 trodde jag, liksom Kent och Uhris som inte tyckte den där lappen inte spelar roll, men vid en titt nu på resultatlistan är jag inte reggad. Surt sa räven! Men kul att springa var det och ett fall framåt för min del!! Är inte det minsta terrängtränad för tillfället och det här var mest en rolig grej känner jag, men visst hade det varit roligt att bli registrerad i systemet i alla fall. Så den där revanschen från terrängen håller helt enkelt i sig fortfarande och jag får snällt vänta till nästa år för att utkräva min del av kakan!

Hursomhelst firades den uteblivna resultatplaceringen med fin trerätters hemma och en sannerligen lugn kväll med laddning för långpass idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar