fredag 18 maj 2012

15 dagar kvar - ett annat halmstrå

... är vädret som jag håller stenkoll på!! Lite svårt att påverka men desto bättre att vara bra förberedd! Stockholm har ju en tendens av att vara väldigt varm och solig. 2009 då jag gjorde mitt första och enda marathon var det ca 27 grader vilket var lite väl, speciellt på vissa ställen där asfalten kokade. Jag kommer ihåg att jag drack vid varenda kontroll, var inne i varje dusch samt doppade kepsen i varje balja vatten som fanns men jag var ändå snustorr i mål. Jag har övat två gånger, Kungsholmen runt samt förra långpasset och ska även öva nästa långpass på att dricka och äta under loppet. Vatten har jag aldrig haft problem att få i mig, sportdryck likaså. Därför ska jag öva imorgon igen, med ett 30 km långpass med 5 km fartökning på slutet där jag återigen ska äta och dricka lite.

Apropå väder får det gärna vara regn, kallt och vindstilla på maradagen, eller gärna som förra året, för då presterar jag som bäst och blir minst påverkad. värst vore 30 grader och stekande sol, då blir det tufft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar