torsdag 1 december 2011

Snart Examensdags!

Fick besked av Luleanna idag att det är 15 dagar kvar till examen. Sjukt lite! Skall tilläggas att jag då pluggat 5,5 år totalt, och går ut med en kandidatexamen i Nordiskt Friluftsliv, En kandidat i Foklhälsovetenskap/Idrott, snart (förhoppningsvis) en Magister i idrott, plus att jag pluggat utomlands under kandidaten i Friluftsliv och ett halvår i Nya Zeeland. Läst extrakurs i skidåkning, Idrottspsykologi och till fotbollstränare samt blivit Personlig tränare. Men nej, har inte fått något jobb än och gissar att mina meriter inte räcker ännu. Just ja, jobbat extra som lärae i två skolor, på statoil och på ett gym. Fast det är fortfarande lite tunnt, för inte fan får jag jobb för det. Bara att rycka på axlarna och gå vidare, när man minst anar det dyker väl det upp något!
style="font-size:130%;">
Dagen till ära var planerad för D-uppsats och plugg, vilket sköttes för egen del, men utan svar från handledare blev det tunt. Plugg till nästa veckas tenta vart det dock, plus lite annat mejlande och grejande. och eftersom det är 1 december sågs självklart julkalendern i morse!!
Dagens stora positiva överraskning: Löpning med Larsa Södergård och hans polare Andreas samt orienterarjeppe (som tyvärr bröt efter 10 km pga. sjukdom) , 18 km i 4.09 fart dvs. 1h 15min. Kändes bra och hängde ändå med hyfsat hela vägen. tung uppladdning dit; tre löpare som alla gjort sub 35 på milen och en sub 32. Är lite småtrött nu men uppiggad och glad!! Tilläggas också att jag sprang 6-7 km på morgonen också.
Summa kardemumma: Får formen hålla i sig kan det bli ett spännande löpår 2012!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar